HU EN
Kézzelfogható innováció a virtuális valóságban
2021. 10. 28.

Míg a virtuális valóság vizuális minősége ugrásszerűen fejlődött az elmúlt 5 évben, ez a fejlődés eddig nem volt szó szerint kézzel fogható.

Érzékszerveink többsége, így a tapintás , nem működik virtuális környezetben. Ezen változtatott most a Microsoft, illetve a Microsoft Research a tapintást, illetve a kinesztetikus, azaz a testmozgással kapcsolatos érzékelést is bevonva a VR világába.

Legújabb fejlesztésük az X-Rings névre keresztelt kontroller. Ez egy új, kézre szerelhető eszköz a virtuális valósághoz, amely 3D-ben jeleníti meg a tárgyakat, és reagál a felhasználó által alkalmazott érintésre és az általa kifejtett erőre. Vagyis segítségével pontosan érezhetjük azt, amit a virtuális valóságban kézbe veszünk.

A Microsoft Research az októberi felhasználói interfészről és technológiáról szóló ACM szimpóziumon mutatta be innovációját. A működését a legjobban az alábbi videó demonstrálja:

 

Elkészítette virtuális versenyautóját a ...
Nincs két egyforma krumpli - tudtuk meg ...
Mindenki megtalálja kedvenc játékát
MEGNÉZEM A JÁTÉKOKAT
Ez is érdekelhet
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
Virtuális valóság technika segíti a gyermeksebészek munkáját a Semmelweis Egyetemen
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
VR szemüveg újdonságok 2024-ben
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja
Venni vagy nem venni - itt az Apple Vision Pro reklámja